Żywność należy do towarów, które potrzebne nam będą zawsze. Niektóre jej rodzaje są przy tym wyjątkowo odporne na zmieniające się trendy.
Choć spożycie pieczywa, wraz z rosnącą różnorodnością jadłospisu Polaków, nieznacznie w naszym kraju maleje, dzieje się to jednak bardzo powoli i wciąż utrzymuje się ono na wysokim poziomie. Jednocześnie rosną oczekiwania konsumentów wobec niego. Otwiera to drogę do sukcesu przed tymi, którzy potrafią wyjść im naprzeciw.
Wyposażenie i przepisy. Bez tego nie ruszymy
Tak samo jak w przypadku każdego innego miejsca w którym przygotowywana jest żywność, piekarnia musi sprostać szeregowi wymogów sanitarnych. Począwszy od funkcjonalności przestrzeni, poprzez łatwość ich utrzymania w czystości, wentylację, dostęp wody i stanowiska mycia, po usuwanie odpadów, pomieszczenie brudne i inne zagadnienia.
O niektóre rzeczy naprawdę warto zadbać, niezależnie od tego, czy wymagają ich przepisy, np. umowę na dezynfekcję, dezynsekcję i deratyzację, a także skuteczną realizację takich usług – zwłaszcza, jeśli magazynować będziemy większe ilości mąki czy gotowych wyrobów.
Przeobrażenie wykorzystywanego obiektu, jeśli wcześniej nie pełnił podobnej roli, stanowić może poważny koszt, niezbędnych jest jednak jeszcze szereg urządzeń. Sprzęt przeznaczony do nieustannej pracy z dużymi ilościami produktów, inaczej niż ten nasz domowy, musi być najwyższej jakości. Wyłączenie z użycia choćby mieszalnika do ciasta będzie wszak poważnym problemem. Do najważniejszych urządzeń należy oczywiście piec. Współczesne urządzenia umożliwiają precyzyjną kontrolę parametrów, a także, choćby dzięki skutecznym izolacjom, efektywne wykorzystanie energii. Niezbędna będzie także profesjonalna, wydajna krajalnica do chleba – dla wielu większych odbiorców (szkoły, punkty gastronomiczne itd.) ważne jest, by otrzymywać już pokrojony. Duży wybór tego typu wyposażenia można znaleźć np. w ofercie Resto Quality.
Musimy zadbać o swój wizerunek
Pieczywo jest bardzo specyficznym rodzajem artykułów spożywczych, choćby zważywszy na miejsce chleba w naszej kulturze. Kreatywnym wytwórcom pozwala na stworzenie wielu wyjątkowych produktów, odznaczających się specyficznymi cechami im właściwymi. Warto dążyć do tego, by przywiązać szukających czegoś więcej niż ten najzwyklejszy chleb konsumentów do konkretnych jego postaci, a także stworzyć swój unikalny i rozpoznawalny wizerunek – nawet, jeśli podstawą naszej działalności jest dostarczanie wyrobów do innych punktów handlowych. Własny, towarzyszący piekarni sklepik to znakomite narzędzie, któremu warto nadać szczególny charakter. Już od kilku lad widoczny jest pewien wyraźny trend: pieczywo przestaje być produktem anonimowym, coraz częściej wiązane jest z konkretnym wytwórcą, co dawniej również miewało miejsce (zwłaszcza w mniejszych miejscowościach) jednak w dużo mniejszej skali. Jednocześnie w tym przypadku częstym oczekiwaniem konsumenta jest to, by był to wyrób identyfikowalny jako pochodzący z najbliższej okolicy, co daje duże szanse nowicjuszom próbującym znaleźć sobie miejsce na rynku zagospodarowanym przez większych graczy.
źródło: artykuł partnera